Rozhovor se stavitelem

Zbývá několik dní do závodu, a ani u nás nemůže chybět rozhovor se stavitelem. Tím je v případě žateckého sprintu jeden z nejaktivnějších a nejpracovitějších členů Kotlářky, sám Martin Janata (Levák).

Začneme obligátně - co favorité v elitě? Na koho sázíš?

Doufám že si spraví chuť reprezentanti po nevydařeném mistrovství ve sprintu minulý víkend, a že to Bet a Miloš Nykodým nedisknou.

Kolik je v "lese" celkem kontrol?

90 kontrol. Mělo by to stačit, aby se závodníci různých kategorií příliš nepotkávali.

Co myslíš, že bude v Žatci rozhodovat o výsledku? Fyzička, čtení mapy...nebo snad davy diváků?

Zásadní bude rychlé čtení mapy a bleskové rozhodování. Nebude to tolik nachytávací sprint jako ve Valašském Meziříčí (v tomto směru to bude nudnější závod).

Co bylo při stavbě tratí nejtěžší pro tebe?

Najít čas věnovat se důkladně vyprecizování variant postupů, a následně poté po štítkování prodloužení neočekávaně rychlých tratí.

Je podle tebe mapa od Zdeňka Sokoláře něčím specifická? Je generalizovaná, nebo naopak moc podrobná, jak je v poslední době občas zvykem? Dočkáme se zmapovaných vzorů dlažby nebo poštovních schránek?

Myslím, že mapa je zmapována velmi kvalitně, a že stoprocentně odpovídá závodu Českého poháru. Je dostatečně generalizovaná a že neobsahuje zbytečné mapařské detaily typu sloupků u kanop.

Sprint by měl být hlavně regulérní (a také rychlý). Z pořadatelského hlediska bude vše vychytané, ale co závodníci, bude je to někde lákat i přesto, že bude město plné číhajících pořadatelů?

Součástí všech tratí je přeběh přes frekventovanou ulici, která bude, i kvůli bezpečnosti závodníků, hlídána pořadateli. Klasifikace dalších překonatelných respektive nepřekonatelných objektů odpovídá skutečnosti (nepřekonatelné zdi a srázky bych opravdu nedoporučoval překonávat). Tratě jsou stavěny tak, aby případné porušení pravidel ISSOM (překonání nepřekonatelného objektu - spíše ke škodě daného závodníka) nemělo zásadní kladný vliv na čas respektive umístění závodníka.

Jaký máš tip na čas a kilometrovou rychlost vítězů? Do H21 je třeba přihlášena kompletní mistrovská štafeta z roku 2012.

Hlavní tratě byly testovány našimi hvězdnými závodníky, následně byly kvůli jejich nečekané rychlosti prodlouženy. Měly by tedy odpovídat směrným časům dle Soutěžního řádu.

Měli by se závodníci po cestě kochat? A bude čím?

Na vesměs všech tratích budou mít závodníci možnost pokochat se výhledem na Žatec, při dobré viditelnosti i na široké okolí. Některé kategorie zavedeme také do industriálně velmi zajímavého objektu místního pivovaru.

Bude na trati radiokontrola? řekne nám (Béďovi) něco o průběhu závodu, nebo je tam jen pro parádu?

Radiokontrolu budou mít na trati zařazeny hlavní sledované kategorie DH21E a tratě nominačního závodu DH20A respektive DH18A. Kontrola nám prozradí, jak si závodníci poradili s úvodní částí závodu, pořadí se však může později na trati ještě přelévat.

Na co by si měli závodníci dát během závodu pozor?

Při stavbě jsme nepoužili umělé překážky ani kontroly tak blízko u sebe, jako pořadatelé mistrovství ve sprintu a MČR sprintových štafet. V prostoru se i tak vykytuje několik stávajících nepřekonatelných plotů/zdí, do kterých se mohou závodníci při zanedbání pozornosti chytit.

A na co by si měli dát pozor na doběhu?

Při dobíhání závodníci podbíhají silnici, jedná se opticky o snížený podhled. Doufáme, že nedojde ke skalpování některého závodníka (musel by na doběhu vyvádět v euforii pro doběh opravdu netypické skoky).

Jaký je popis kontroly 77?

Severozápadní cíp louky.

Závodníkům se sprint samozřejmě bude líbit, ale co by na něj řekl Chuck Norris?

"Jaké volby, všechno na SILDa." Každopádně by vůbec nechápal problémy relativně velké části startovního pole z právě proběhlého závodního víkendu. Pro Chucka Norrise totiž není žádná mapová značka nepřekonatelná, a po doběhu má v čipu úplně všechny kontroly včetně těch, které daný den nebyly pořadatelem použity.

ptal se: Ondra Pospíšil